Köpte valp..

Hallå bloggen.Inte här så ofta men kul om man kan uppdatera lite,inte varit som bäst på det riktigt.Måndagen den 8 augusti kom uppfödaren ulrika jansson i Löa hem till oss o visa upp valpen som vi var spekulanter på.Jag ringde henne,efter att sett på blocket att hon sålde Golden Retriver valpar.Jag sa som det var att jag var intresserad av hanen isåfall men att vi får fundera lite.När jag lagt på,så dröjde det inte länge förrän jag fick ett sms där det stod att hon kunde komma förbi med valpen o valpens mamma som hette Blanka,imorgon eftersom hon ändå hade vägarna förbi Lindesberg.Jag svara o sa att det vore kul om hon kunde göra det.-När hon kom sen så blev man ju helt jävla SÅLD typ hehe....Ulrika skulle åka till Tandläkaren o då fråga hon ifall valpen o mamma blanka kunde stanna sålänge tills hon blev klar.O ungarna blev som begistrade hundarna.Vi gick ner till lekparken o skogen o rasta dem ett par gånger innan hon kom tillbaks kl.16 Vi bjöd på fika och då fråga hon om vi bestämt oss.Vi sa att vi hade gjort det,vi ville köpa viktor som han då hette när han kom till oss.Men nu har vi döpt han till Lucas även fast kevin gärna vill Ludde så måste man nu ju enas om ett namn,och vi flesta ville verkligen ha namnet Lucas.Denna vecka fyller Lucas 12veckor hans födelsedag är 25-5-2010. Vi har haft honom i 2veckor nu o tycker redan han har växt lite.Förra veckan så var jag o ulrika,vi samåkte,med alla hennes golden retriver till vetrinären ute i yxe Helena therius.Där var det drop in så vi fick vänta säkert 1.5timme innan de fick sprutan o lucas skulle ha sin sista spruta av de 3 han fått det senaste.Det gick bra o han var så snäll så.Lucas syster frida var med,mamma blanka,mormor o mormorsmor typ hehe...så hela hennes bil var full med hundar....rena rama hundfarmen. Nä nu hinner jag inte skriva mer. Godnatt gott folk sov så gott å dröm sött<3 Många kraaaamr o pusssar från mej eliza<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0