26 april.Nu har jag talat m chefen

Ja GUU VA KUUUL,,som de säger i götet hehe...låter lite småkul faktiskt men bättre med guuu istället för GUUD haha..man ska inte blanda in gud i allt o alla för man säger det verkligen flera ggr OM DAGEN utan man tänker på det så bättre bli göteborgare eller varför inte stenungsund mm..tåls o tänka på iallafall för lilla Lindesberg börjar ju bli allt annat än trevligt att bo i usch..o fy fan vilken dötrist håla liksom ;( Jaa ha...gött folk nu har jag iallafall talat med chefen på Jobbet som jag skulle göra i förra veckan,torsdagen. Vi hade kommit överäns om torsdagen,men när han kom så sa han iallafall inget när han kom in i köket hmm..tänkte jag ska han försöka smita iväg nu oxå för tyckte att ALLT börja kännas lite olustigt inombords,kände verkligen som gjort en tid på Da capo....att de bara ville förhala det hela å låta den ena dagen efter den andra passera UTAN att liksom prata med mej eller o ge besked om fortsatt anställning på Da capo.Jag tyckte att allt verkade skumt o oproffsigt gjort av dem båda,,både margareta o fredrik har handlat mycket oproffosionellt.Jag gick fram till fredrik o sa att.Du föresten...kan rebecca prya hos oss här nästa vecka??? Då stod vi vid kaffeautomaten o jag skulle precis brygga kaffe o.s.v Ja sa han,,det beror ju på HUR du tar det*S* hmm tänkte jag direkt ATT nu är det kört.Nu får jag ingen mer heltid.Han eller de har undrat över vad jag önskat mej för procent,o jag har sagt heltid eller värsta fall 75% men absolut inte mindre!Det ska ju löna sej att sitta å åka till nora varje dag oxå och det gör det inte med en Halvtidslön för mej sååå när fredrik sa att:Tyvärr kan jag inte ge dej fortsatt anställning.Då brast det ju verkligen för mej!Blev både arg o lessen ville bara vara ifred.Ställde mej o städa städskrubben skura golvet os.v där blev jag ståendes ett tag. Tänkte bara va fan!Kunde ni inte talat OM det tidigare,säger bara vaa???? Fy fan va dåligt!Han som sa att jag skulle skriva upp mej på semesterlistan när jag stod med ryggen till:-Det gäller dej oxå tittade på mej bakom ryggen. Då fick jag förhoppning att jag skulle få vara kvar ett tag till på cafet,men det var tydligen falska förhoppningar ;( Fredrik sa att de hade vänt o vridit på varenda krona men inte fått det att gå ihop. De klarar inte så många anställda o.s.v Han sa.Du hatar väl inte mej nu?? Jag svara:-Jo det gör jag..sen gick jag ut o slängde kartongen då gick han efter men jag sa att jag ville vara ifred!Sen sa han,fråga hur jag ville göra...jag sa att jag jobbar uppsägningstiden ut och att rebecca kommer på måndag o börjar sin praktik från skolan. Sen gick jag hem för dagen med rödgråtna ögon;( kände bara att jag aldrig ville komma tillbaks igen,men visste att jag var tvungen dels för beccas skull o dels för att jag måste ha den sista löningen. Jag kände mej väldigt besviken.Tyckte att det kunde de kläckt ur sej tidigare sålänge som jag varit där och jobbat,varje dag måndag till fredag 08-16. De har varit fula o bara utnyttjat tiden,för sålänge arbetsförmedlingen varit med o betalat lönen så har det gott bra men när kontraktet gått ut som det nu gjort,så backar de...JUST bara för de ska få betala ur egen kassa! Jag säger bara:Faaaaaaan vad man känner sej utnyttjad.De har ahft mej som billig arbetskraft bara!Fy fan vilket oärligt folk!!!!! Tur ändå att jag kom ifrån skiiten!Kommer aldrig ta en praktik IGEN för de utnyttjar systemet bara endel arbetsgivare.Tänker inte sätta mej i den sitsen igen.Aldrig!!Inte en chans! Nä nu ska jag sova.Upp till skiten o jobba imorn.Tänker inte gå dit med ett leende IGEN som jag kunde göra förut för tyckte det var så kul att gå till arbetet för älskar verkligen att jobba inom cafe o resturang branschen,gillar kundkontakten man får med alla kunder...o jag är nog rätt person för detta yrke där man behöver vara glad,social o serviceinriktad o jag vill lova att jag är ALLT!!! Nä,puss o kram eliza <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0